fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פיז'ו בקשיים; תיתכן השתלטות הודית

פיז'ו בקשיים; תיתכן השתלטות הודית

גיא בן ברק

פיז'ו עד  לא מכבר יצרנית צרפתית גאה, כבר לא צרפתית ובטח לא גאה. לאחר שהסינים רכשו 20% מהבעלות על ייצור המכוניות תוך סגירה כמעט מוחלטת של המפעלים בצרפת, נראה שגם שרידי ייצור הקטנועים של פיז'ו עומדים בפני השתלטות אסייתית. מדובר באפשרות כי מעט ייצור הקטנועים של פיז'ו שעוד נותר יירכש על ידי יצרן הרכב ההודי מהינדרה, שם המוכר ממירוצי המוטו 3 של אליפות העולם.

פיז'ו, מותג אופנועים מוביל בתחילת המאה העשרים, ובשנות התשעים והאלפיים הציגה בשוק הקטנועים פיתוחים טכנולוגיים כמו מנוע 125 סופרצ'ארג'ר המייצר יותר מ-30 כ"ס, מייצרת כיום רק דגם אחד, מטרופוליס 400 תלת, דגם שלא מצליח להימכר ואף לוקה בבעיות אמינות, ההפסדים מצטברים והחברה לא יכולה להמשיך ולייצר במפעלה היחיד במזרח צרפת. גם שיתוף הפעולה מאז 2007 עם יצרן סיני לא מתרומם ונראה שגורלה של פיז'ו להיעלם ממפת יצרני הקטנועים באירופה.

מהינדרה ההודית, ענקית טרקטורים ורכבי שטח, זקוקה לשדרוג פעילותה בתחום הקטנועים והאופנועים הקטנים אליו נכנסה רק לפני שש שנים וזאת למול הגדלה משמעותית של פעילות הונדה בהודו כמו-גם מול ענק הטוסטוסים הירו הנהנה מטכנולוגיה מערבית בזכות רכישת ביואל האמריקנית, וכמובן בז'אז' ההודית בעלת חצי ממניות ק.ט.מ. רכישת שליטה בקטנועי פיז'ו תשרת את שאיפתה של מהינדרה להגביר מעורבות בתחום הדו גלגלי לכביש הציבורי לאחר שהחליטה לאחרונה להקטין את מעורבותה במירוצים ולחסל את קבוצתה במוטו 3.

תגובה אחת ל פיז'ו בקשיים; תיתכן השתלטות הודית

  1. עוד חברה אירופאית שכלי הרכב שלה ידועים באמינות מפוקפקת לבסוף לא מסוגלת להיתקיים מהקבר שחפרה לעצמה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל