fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

הלו? שלום אדוני, זה האופנוע שלך מדבר…

הלו? שלום אדוני, זה האופנוע שלך מדבר…

גיא בן ברק

תצלום: אילוסטרציה יצרן

התקשורת בין האופנוע לבעליו כבר לא תהיה כפי שהיא מוכרת היום, עם הופעתה של מערכת התקשורת החדישה של בוש יצרנית מערכות האלקטרוניקה הגרמנית לכלי רכב. מדובר במערכת המתחברת למחשב ניהול המנוע של האופנוע (ECU) ומעבירה ממנו באמצעות בלוטות' נתונים למכשיר הסמארטפון של הבעלים ואף שולחת מאותו סמארטפון הוראות למחשב האופנוע. כך למשל לא ניתן יהיה להתניע את האופנוע ללא הוראה ממכשיר הסמארטפון של הבעלים ובכך מושג אמצעי מעולה נגד גניבות, בנוסף יתבצע איסוף נתונים שיועבר למכשיר הסמארטפון, צריכת דלק, מהירות, מרחק שעברת, מועדי טיפולים, תקלות ואפילו זוויות הטיה.
כמו כן מספקת היחידה של בוש שליטה מרחוק על מצבי רכיבה שונים מבחינת כוח המנוע בהתאם לרמת האחיזה וסגנון הרכיבה, וגם מתקשרת עם מערכות בוש האחרות כמו בקרת היציבות החדשנית בפניות והטיות המותקנת באדוונצ'ר 1190 של ק.ט.מ מאז 2013. שליטה זו כאמור מבוצעת ממכשיר הסמארטפון ולא כפי שהיא מבוצעת עד עתה באמצעות כבלים פיזיים.
לא נמסר האם המערכת של בוש גם תאפשר כיוון באמצעות הסמארפון של ביצועים מתקדמים יותר כמו שליטה פרטנית על מערכת ההזרקה לתערובת שונה, עשירה או ענייה יותר בהתאם לעומס/סל"ד, קידום או איחור הצתה והעלאת תקרת הסל"ד הדרושה להשגת יותר הספק תוך ביטול מנתק ההצתה המקורי.  סביר להניח שזה אפשרי ואז יהיה אפשר לתכנת את מחשב האופנוע תוך כדי נסיעה ובכך לבחון את אפקטיביות השינויים בזמן אמיתי ולא במקטעים שכופים כבלים המשמשים כיום לתכנות המחשב מאחר והם חייבים להיות מוסרים לפני נסיעה, מורכבים אחריה וחוזר חלילה עד להשגת תוצאה. אלחוטית זה כאמור עולם אחר.
גם לא נמסר האם ניתן לתקשר עם המערכת לא רק באמצעות בלוטות' אלא ממש מרחוק באמצעות הרשת הסלולארית, כאן יש אפשרויות שונות המעלות מצבים קיצוניים כמו למשל גונבים את האופנוע והבעלים מנתק את אספקת הדלק בחיוג למחשב האופנוע בעוד הגנב רוכב עליו… או מצד שני משהו חיובי יותר כמו המהנדס של לורנזו מתכנת לך את המנוע בשיחה נינוחה מהסמארטפון שלו מהפיטס בקטלוניה ישירות לאופנוע בחניה שלך בחצר ולמחרת האופנוע שלך נוסע כמו שלא חלמת בחיים שאפשר. וגם, האם נתוני המהירות של אותו אופנוע הנאגרים במחשב של בוש המשמש כאמור כאוגר נתונים, יכולים לשמש גם ראיה בבית משפט כנגד הרוכב במקרה של חשד לעבירת מהירות? 

2 תגובות ל הלו? שלום אדוני, זה האופנוע שלך מדבר…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל