fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

סוזוקי חוזרת לטורבו

סוזוקי חוזרת לטורבו

גיא בן ברק

סוזוקי ממשיכה להתאושש מהמשבר הכלכלי שהגיע לשיאו בשנת 2009 אז עלה איום ממשי להמשך חיי החברה ויצוא האופנועים לארה"ב הופסק כליל (!) – וחוזרת להצגת חידושים טכנולוגיים העשויים להופיע תוך זמן קצר בדגמים המשווקים לציבור הרחב. בקשה לרישום פטנט הכוללת תרשימים חשפה כי אחד מהחידושים עשוי להיות טורבו.

ב-2013 הציגה סוזוקי בתערוכת טוקיו אב טיפוס בשם רקרז'ן (השתקפות בתרגום חופשי), טווין בנפח 588 סמ"ק עם מגדש על מסוג טורבו האמור לספק למעלה מ-100 כוח סוס בסל"ד נמוך של 8,000 סל"ד, מומנט של 10 קג"מ בסל"ד חצי מזה, כלומר מנוע חזק וגמיש כמו שרק סופרצ'ארג'ד יכול לתת, ומשקל זעום של 174 קילו רטוב. הרעיון הוא שהטווין יוכל להתמודד מול סופרספורט ארבעה צילינדרים 600 סמ"ק (כבר ניסו בעבר את הרעיון, מכירים דוקאטי, ביואל?…). לאחרונה הגישה סוזוקי בקשה לרישום פטנט והמשמעות היא שהקונספט מתקרב לייצור סדרתי, מן הסתם בעידוד הקאוואסאקי H2 שהחזיר את מגדשי העל לאפנה. נראה שהבדיל מהקוואסאקי בו גל הארכובה מניע את מנגנון הגדישה סוזוקי הולכת על מערכת טורבו בה גזי הפליטה הם שמניעים את מנגנון יניקת האוויר, המשימה הקריטית תהיה לקצר ככול האפשר את זמן השהיית הטורבו הידוע לשמצה, והתרשימים מראים כיצד מצנן העל ימוקם קרוב ככול האפשר לקומפרסור בחזית המנוע תחת הרדיאטור, פחות מרחק פחות השהייה.

סוזוקי בדומה לשאר שלושת היצרנים היפניים ייצרה אופנועי טורבו בתחילת שנות השמונים, אולם כולם ירדו מהרעיון לאחר מספר שנים בגלל משקל מוגזם של מנגנון הגדישה ואופי פעולה אלים מדי שפגע בהתנהגות האופנוע. כיום נותרה בעיית המשקל ומספר גדול של חלקים אך ההשפעה על התנהגות האופנוע קטנה משמעותית. 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל