fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

חמישים גוונים של ירוק

חמישים גוונים של ירוק

כתב וצילם: יודל'ה סימנטוב       עריכה: אביעד רייס

מי ששוטט לאחרונה בפורומים השונים אולי יקבל את הרושם כאילו נפתחה עונת הטיולים וכל קהילת האופנועים מטיילת בחו"ל, ולא נשארו חברים בארץ.

היינו חייבים לבדוק האם באמת כך הדבר ולכן הרגשנו שהדבר הנכון לעשות יהיה להוציא עצמנו לצאת לטיול אופנועים מתוכנן למשעי בשיתוף "מועדון האופנועים הישראלי" אותו הוביל במצויינות יו"ר המועדון אליקו אלג'ם. הטיול נערך בשיתוף עם חברת "ב.ד גרייבר " בניהולו של אמיתי כפיר.

לטיול הצטרף כאחד המשתתפים גם זיו פרידמן המוכר לכולנו מהובלת טיולי שבילים של המועדון בארץ.תוך זמן קצר מצא עצמו זיו נרתם ותורם מניסיונו הרב של טיולים בחו"ל אם בתכנון, ניווט, חילוץ ועזרה בהובלת 14 בהמות בוואריות על רוכביהם בנופיה הקסומים של אירופה, פסגות האלפים והדולמיטים הרכב הטיול מנה 22 רוכבים על 14 אופנועים ושש מורכבות גיבורות.

מה בתפריט? 

את האופנועים קבלנו ביום שישי בסוכנות במינכן , כולם מתוצרת במוו מדגמיי-. GS ,Gs Adventure, RT,  r1200rs
כל האופנועים חדשים לגמריי וחלקם אף עם עשרות ק"מ בודדים על מד האוץ.

התארגנות בירוקרטית קצרה (כי איך אפשר בלי?) ואנחנו כבר בדרכנו למלון להמשך התמקמות.

מרבית החברים יצאו לשיטוט קניות ובדיקת שוק האביזרים המקומי במספר חנויות אופנועים הממוקמות בסביבת המלון (מומלץ ומתבקש).

אני ומספר חברים החלטנו להרחיק מעט יותר לסניף רשת לואיס הממוקם במינכן- גם  להשלמות אחרונות של ציוד וגם ע"מ שנוכל שוב להיווכח מקרוב  ולהתעצבן על הבדלי המחירים בין הארץ לניכר.

הגיע הערב והקבוצה יוצאת  לארוחת ערב גיבושית משותפת ע"מ להעמיק הקשר עם 22 משתתפי הטיול איתם אנו הולכים לבלות את עשרת הימים הקרובים. 

כתבתי כבר בעבר על העובדה שאופנוע מחבר בין אנשים….קל וחומר כשכולם יוצאים לטיול שכזה על טהרת האנשים והאופנוע- חוויה משותפת מדהימה ומטורפת. 


יצאנו לדרך -תענוג יום הרכיבה הראשון 
לאחר תדרוך קצר של אליקו אנו כבר על האופנועים בדרכנו לנקודה הראשונה- שוויץ. Bivio

כבר עם היציאה המהירה מהעיר אנו נחשפים לנוף השטחים הפתוחים ושדות המרעה בפרברי מינכן ואט אט מתחילים להתרגל לאופנועים ולא פחות חשוב לרכיבה עם שאר הקבוצה אשר עם מרבית הרוכבים בה אין לי הכרות מוקדמת.

הטיול תוכנן לכל אורכו במחשבה להמנעות מנסיעה בכבישים מהירים (באנו לתת בסיבובים לא בישורות) וכל עוד הדבר התאפשר מבחינת תוואי הדרך ולוחות הזמנים התקדמנו בדרכים צדדיות כפריות ומהנות לרכיבה.

הרכיבה זורמת בכיף ואנחנו מתקדמים ומגיעים בהמשך היום לשוויץ אליה אנו נכנסים מכיוון האלפים.

מי שהיה באזור מכיר את העוצמה אותם משדרים מצוקי הענק המקושטים בשאריות שלג כשהכל צבוע סביבנו בכל גווני הירוק שהעין יכולה לזהות. האוויר צלול צלול ואיכות הסלילה וטופוגרפיית הפאסים בהם אנו רוכבים מעלה את אותו חיוך טיפשי מדושן עונג אותו חבשנו על פנינו בכל ימי הטיול.

קצב הרכיבה גם אם אינו מהיר בטרוף אינו דומה לקצב המוכר לחלקנו מטיולי ה"רגועים" ודומה אוליי יותר לקצב של "טיולי הכביש" של המועדון – אם אתם יורדים לסוף דעתי….

התחנה הראשונה הנה מלון שמור ומטופח בן למעלה מ 100 שנה ומתאים מאוד לציביון המקום והנוף הציורי השווצרי… ארוחת ערב במסעדת המלון המתהדרת ב 2 כוכביי מישליין ואנו צונחים למיטות.

תענוג יום הרכיבה השני
בוקר טוב ומה טוב יותרמלפתוח את החלון ולהתעורר לנוף החלומי של שווצריה? צלילי פעמון הכנסיה של יום ראשון, וקול פעמוני הפרות הרועות באחו הציורי הסמוך למלון – חלום. 
התארגנות ארוחת בוקר תדרוך קצר ואנו בדרכנו לאיטליה!!

אין כמו הנופים האלה. העין לא מצליחה להתרגל ולפי טעמי האזור הזה שבין האלפים השווצרים לאיטליה הוא בין היפים שהיו בכל ימות הטיול ולמרות שהכל יפה ומדהים, הנוף השווצרי הוא זה העולה על כולם.

בעייה קטנה מתחילה להתברר לנו בשלב זה- אירופה מתוכננת לסבול בשבוע הטיול שלנו מגל חום קיצוני. ומה הבעייה אתם שואלים? הרי אנחנו במזה"ת רגילים לחום ולהזיע כחלק בלתי נפרד מהרכיבה. אז זהו… שהחבר'ה באו מאורגנים לחורף (אמרתם אירופה לא?)ומלבד כפפות קיץ שנלקחו בחשבון ייתר הציוד של מרביתנו הנו ציוד חורפי גם אם לא קצוני בכל זאת ציוד חורף.

באווירה ובנוף כזה מדובר בזוטות, ולא ניתן לזוטות אלו להרוס לנו את הטיול. מה גם שמרבית הטיול מתוכנן לאזורים הרריים גבוהים יותר וחמים פחות ואנו ממשיכים להתענג על הסרפנטינות, מחול הסיבובים ו-הנוף ( נו..נראה כמה פעמים עוד תכתב המילה הזו עד סוף הפוסט)

מגיעים לאיטליה ומעמיסים את האופנועים על מעבורת החוצה את אגם קומו בדרכנו לתחנתנו השנייה בעיירה Bormio

תענוג יום הרכיבה השלישי
המלון שלנו ממוקם למרגלות מעבר הסטלביו ובטוחני שלמרבית הקוראים כאן מספיק לשמוע את השם בכדי להתחיל להזיע באצבעות הקטנות של הרגליים. לאלו שבכל זאת לא מכירים אספר שמדובר באחד הפאסים (מעברי ההרים) היותר מפורסמים וזאת גם בזכות זה שהוכתר ע"י טופ גיר (בנוסף למעבר הפגאראשן ברומניה) כאחד מכבישי הנהיגה הטובים בעולם.
לפיכך התעוררנו במוד חג וגם אנחנו התחלנו להזיע.


אליקו חס עלינו מעט ושחרר את המסגרת והרסנים ומי שרצה לתת בגז הורשה לצאת מעט קודם תוך שקבענו להפגש בטופ.

אז יצאנו. אכן הכביש לא מאכזב ומספק כמויות אטרף. למזלנו אנו ביום שני והכביש אינו עמוס מדי והרכבים והאופנוענים שכן נמצאים על הציר משלימים את התפאורה לטראנס המוטורי בו אנו שרויים.

עוצרים להתרעננות קצרה וצמצום רווחים במעלה ההר ואנו נושמים את האוויר הצלול ומתענגים פעמיים, כי הריי מה שעלינו צריך גם לרדת…תענוג!

אנו ממשיכים לכיוון רכס ה״מארמאלדה״ ולאחר הפאס הראשון וארוחת אחר צהריים קלילה הקבוצה מתפצלת – חלק מהאופנועים ממשיכים עם אליקו ישירות למלון ומרביתנו נשארים לשחק קצת בהובלתו של זיו בעוד שלושה פאסים מסביב לרכס הגבוה בדולמיטים – ואיזה לונה פארק זה יעידו צמיגי האופנועים אותם קבלנו חדשים חדשים ואחרי היום איך נאמר, הם קצת פחות….

זיו מכיר את הפאסים והדרכים על בוריין כולל שמות הסטוריים, גאולוגיה וטופוגרפיה כאילו מדובר בחצר האחורית בביתו – אלוף.
את חניית הלילה עשינו בעיירה האיטלקית Toblach

תענוג יום הרכיבה הרביעי- נוסעים לאוסטריה 
הטריפה אותי העובדה שאנו חוצים ממדינה למדינה בלי גבול בלי מחסום בלי ביקורת. מידי פעם היינו צריכים לשאול את המלצרית  בזמן העצירה בבית הקפה אליו הגענו באיזו מדינה אנחנו…איזה כיף. ואנחנו החיים בלבאנט אפילו לא יכולים לעבור ממודיעין לת"א בלי איזה מעבר בידוק על הדרך. עצוב.


גם את הדרך ל Vilach אוסטריה אנו עושים בחלקו הראשון של היום בנופים משכרים של הדולמיטים ובהמשך היום עולים על האוטוסטראדה- הזדמנות מצויינת לנצל את הקרוז קונטרול שמותקן לי באופנוע- פונקציה יעילה למדיישעוזרת מאוד לשחרר ולהתגבר על כאבים בכתף שתקפו אותי לאורך כל הטיול.

אולי עכשיו זו הזדמנות מצויינת לדבר קצת גם על האופנוע …לא פעם עלתה ההשוואה המתבקשת אליה נדרשתי מאחר ובארץ אני מחזיק את הקרוסטורר של הונדה

אז ככה: ה-GS החדש מקורר המים אופנוע מעולה נקודה. לא חייבים את חוות הדעת שלי- מספיק לראות את כמות הכלים שמסתובבים על הכבישים בכדי להבין שמדובר ביצירת מופת ( ומנגנון שיווק מופתי לא פחות).

האופנוע קל משמעותית, מורגש רק במהירויות 0 עד מהירויות נמוכות מאוד, הבימר מאוזן עם היגוי קל ומאוד פשוט לרכב עליו- האופנוע כאילו מתמסר לכל גחמה ומתקן כל טעות.

הכל כל כך קליל שאפילו אמרתי לאחד המשתתפים כי יש לי התחושה שאם תתנו אותו לרוכב טרי שאך סיים את מבחן השמיניות וקיבל את רשיון הנהיגה המיוחל – יירכב עליו ללא בעיה מיוחדת.

גם כח זמין יש פה ובשפע רק ש…..בהשוואה לקרוסטורר נראה שחסר משהו- אותו ה "שפיץ" כמו שאני מגדיר את זה שיש למנוע הקרוסטורר עטור השבחים והנוחות בתחושה בקרוסטורר בייחס לווריברטור הבוקסר.

אז אם (ובלי להיכנס לעינייני אמינות ותחזוקה) חשובה לכם ההתנהגות והקלות המסרסת  קחו ג'י אס.

אם חשובים לכם הרכיבה, הכח והמהירות רחמנא ליצלן- יהיה עבורכם הקרוסטורר מתאים מאד בלי להקריב נוחות תיור עם/ בלי מורכב/ת.

נוציא מהמשוואה דגמים שהם בהגדרתם ספורטיביים דוגמת המולטיסטראדה והXR החדש של במוו, שמספר לא מבוטל של כלים ממנו פגשנו כבר בטיול הנ"ל.

אציין גם ששלושת הרוכבים שרכבו על הRS החדש נהנו מאד והאופנוע קיבל מחמאות.

תענוג יום הרכיבה החמישי – גיחה קטנה לסלובניה
את ההובלה ביום הרכיבה החמישי לקח על עצמו זיו פרידמן שהוביל אותנו לדרכים מדהימות בסלובניה. טיול רגלי לאורך הנהר הזרים לנו קצת את הדם ומשם המשכנו לתצפית מהמצודה המשקיפה על אגם Bled לחופו עשינו גם הפסקה במהלכה אחת המשתתפות קיבלה הצעת נישואין וחזרה משייט באגם עם טבעת וזר- מרגש מאד!

משם הוביל אותנו זיו לתצפית מהרכבל ולאחר שהתוכנית המקורית להעמיס את האופנועים על הרכבת לא התאפשרה לנו …זכינו לגלות עוד מספר פאסים מדהימים בדרכנו חזרה לאוסטריה.

תענוג יום הרכיבה השישי
יום חג! היום התכנית היא לטפס את רכס הגרוס גלוקנר- הרכס הגבוה מדהים ביופיו ואנו מבצעים שתי עצירות האחת באמצע ההר כולל תצפית וכניסה למוזיאון המקומי הכולל גם תצוגת אופנועים ורכבים מרשימה ביותר.

את העצירה השניה הכוללת ארוחת צהריים בפסגת העולם (ממש כך זה מרגיש) ערכנו ב"אדלוויס שפיצ'ה"- אל תוותרו על טיפוס אל ועל השפיצ׳ה בתכנון הטיול שלכם.

חזרה לגרמניה ואת חניית הלילה שלנו אנו עורכים במלון בעיר Innsbruck עד כה לא צויין וחשוב להגיד כי כל בתי המלון בהם ביקרנו ושנבחרו ע"י המארגנים היו ברמה מעולה- שאפו!


תענוג יום הרכיבה השביעי
יוצאים לכיוון כללי- ״גארמיש״ גרמניה להשתתף בארוע השנתי של חברת ב.מ.וו.

פסטיבל "גארמיש" הוא חוויה מוטורית מדהימה המנקזת אליה בין 50000-80000 אופנוענים מרחבי אירופה (ומסתבר שגם כמה ישראלים) לשלושה ימים..

ממש ה״וודסטוק״ של האופנוענים כולל חניוני קמפינג ענקיים ,תצוגה מרשימה של החברה המארחת על כל דגמיה, סדנאות שיפורים, אבזור, תצוגות תכלית ורכיבות מבחן, אוהל אירוח ענק להסעדה והופעות – קרנבל.


לאחר ביקור בן כמה שעות אנו מחליטים שלא לחזור לארוע להמשך החגיגות בערב ועושים לנו חגיגה משלנו במלון כולל התענגות ורחצת לילה בבריכה ובספא במלון המצויין ויציאה רגלית להשלמת מנת הבירה היומית בפאב המקומי והרבה הרבה צחוק בין חבריי הקבוצה בינהם כבר התגבש חיבור חזק ומהנה.

יום הרכיבה השמיני
אנו מתעוררים ליום דיי מבאס ת'כלס עצם העובדה שהיום אנו חוזרים למינכן ומחזירים את האופנועים מה שמסמן את אקורד הסיום של הרכיבה בטיול המופלא הזה.

במלון האחרון מתענגים באיזי על ארוחת בוקר מפנקת וטרם המשך הנסיעה למינכן והחזרת האופנועים לסוכנות שם יוצאים לטיול קצר הכולל ביקור בטירות Neuschwanstein

דברי סיכום: (כן יודל'ה.. סיים כבר מספיק עשית חיים ואנחנו בילינו באיילון בפקק… )

לא יודע מהם החלומות שלכם …אני את אחד החלומות הגדולים שלי מימשתי בענק בטיול הזה.

שוב, תודה לאליקו על התכנון ההובלה והאחריות 
לאמיתי כפיר שעשה כל שעל ידו על מנת שנהנה ככל האפשר
לזיו שתרם מניסיונו בהובלה באיסוף המקצועי ובכלל

ולכולם אאחל אל תפסיקו – בחרו את החלום שלכם יהיה אשר יהיה – וצאו להגשימו!!!

מספרים ועלויות:

סה״כ גמענו 2660 ק״מ

עלות הטיול לאדם בחדר זוגי – 2450 יורו

מחיר לבת הזוג – 1590 יורו

תוספת לאדם בחדר ליחיד – 450 יורו

דלק – כ 200 יורו

ביטוח ביטול השתתפות עצמית עד נזק של 500 יורו – 80 יורו

משתתפים:
אליקו ומירי אלג׳ם , זיו פרידמן , אבי בן יוסף, צחי אדלסון , דורון ואורלי רכטמן, אייל אפרתי ,דימה ברקמן ואנה, חן עזרא, כנענית ריבלין ,עמוס ברעם ,מיכאל ארטמייב, מישל ואנה בן יאיר, ניקי ניומן , לימור עטיה ,רון הוכשטיין, איריס רד וינשטיין אמיתי כפיר ואנוכי.

16 תגובות ל חמישים גוונים של ירוק

  1. שם הכל דבש, אין בלאגנים, תנו בגז, פרגנו זה לזו. כמו שצריך.

  2. חברים תודה על הפרגון …אכן הים טיול מוצלח ביותר.
    שיי הייתי מאוד רוצה לעשות את המסלול עם האופנוע שלי..אולי אשכור אחד דומה בפעם הבאה .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל