fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בולטאקו ברינקו- מכונה מופלאה

בולטאקו ברינקו- מכונה מופלאה

אביעד רייס

צילום: יצרן

תסתכלו טוב טוב- כי שכשאתם מסתכלים על הבולטקו ברינקו, כנראה שאתם מסתכלים על העתיד.

לא ברור אם ההכלאה הזאת היא יותר אופניים או אופנוע, אך בינתיים אפשר להסתפק בלקרוא להם אופני שטח חשמליים.
ועכשיו מעט רקע, כי מישהו חכם אמר פעם שאם לא תדעו מאיפה באתם- לא תדעו לאן אתם הולכים, או נוסעים, או מדוושים. קשה לקבוע בוודאות. 

בולטאקו הספרדית הוקמה בשנת 1958 ע"י פאקו בולטאקו וחברים בעיצומה של ארוחת ערב. (כנראה שהסטייקים היו ממש טובים) החברים הנאמנים אמרו כן להצטרפות להרפתקה, והחליטו להקים את מותג האופנועים האגדי ביותר בספרד.  
תוך עשרה חודשים בלבד של עבודה מאומצת בביתו של בולטאקו, השיקו החברים אופנוע ראשון- הטרלה 101; הבולטאקו הראשון EVER

שמונה חודשים לאחר מכן, באוקטובר של 1960, המשיכו החברים את המסע המדהים שלהם, כאשר הם שוברים לא פחות מחמישה (!) שיאי עולם של רכיבה למרחק במהירות בשלוש קטגוריות נפחים שונות במסלול בצרפת. 


1965- טרגדיה. ראמון טורס, הרוכב שלדברי פאקו בולטאקו היה הרוכב המהיר ביותר שהוא הכיר מעולם, וזה שהשאיר את החותם הגדול ביותר על החברה, נהרג במירוץ מקומי שנערך כהכנה ל"גביע האורחים" באי מאן. 

שנת 66- ה- Metralla mk2 נחשף. האופנוע בנפח 250 היווה את " חוד החנית " של החברה באותן שנים, ואף נחשב ל 250 מייצור המהיר ביותר בעולם. 

1973-  בחור פלוני ולא מוכר בשם ג'ים פומרוי נותן בראש לאלופי המוטוקרוס על גבי הבולטאקו 6MK. באותו מירוץ של 1973 הופך פומרוי לאמריקני הראשון שמנצח מירוץ של Fim, אליפות העולם במוטוקרוס, ושנה לאחר מכן הוא הופך למנצח הראשון בספורט חדש ומרגש שנקרא "סופרקרוס". ומכאן נסללת הדרך לקריירה מלאת הישגים.

קריירת השטח של החברה במירוצים מקצועיים ממשיכה, וה "שארפה טי" שהוצג בשנת 65 מצליח לקטוף הישגים נאים במיוחד, ושולט ללא עוררין במשך חמש שנים ב" אליפות מסלולי השטח" העולמית ( אליפות האינדורו של פעם).

1976- הישגים גם בכביש. אנחל נייטו אלוף עולם על גבי הבולטאקו TSS.

1979- האופנוע האחרון לפני שבולטאקו נעלמת מהעולם. הסטרייקר היה אופנוע קטן וחזק במיוחד- הקו שאיתו הלכה החברה.

2014- בולטאקו חוזרת, והפעם היא מחשמלת!

החברה קמה לתחייה, וחוזרת עם שלושה דגמים חדשים: שני הראשונים הם ה- הרפיטאן, אופנוע ספורט תיור והרפיטאן ספורט, אופנוע נייקד/סטריט פייטר עם עיצוב עתידני.

שני הכלים חולקים את אותו מפרט- 100 אחוז חשמלי, טווח של עד 200 ק"מ, טעינה מהירה של 45 דקות עד שעה, 189 קילו ומהירות מירבית של 145 קמ"ש.

אחרון חביב והכלי המסקרן ביותר- הבולטאקו ברינקו. ההכלאה המגניבה הזו בין אופנוע מוטוקרוס לאופניים חשמליות שוקלת רק 39 קילו כולל בטריה (נשלפת), צמיגי שטח, מיגון גחון, בעלת שלושה מצבי רכיבה- ספורט, טורינג ואקו, שלדת אלומיניום, מזלג הפוך מקדימה ומונשוק מאחורה, 9 הילוכים, ומעל כל זה חייבים להודות שזה פשוט נראה מטריף. 

בנוסף לכך מדובר בכלי "חכם" לחלוטין, עם חיבור בלוטוס והפעלה ללא מפתח. יש גם פדלים למי שממש רוצה לדווש. 

המכונה המסקרנת הזאת נראית כמו אופציה שיכולה להתאים לכך כך הרבה סוגי רוכבים, גם אופניים וגם אופנועי שטח. אלו המדוושים שתמיד מרגישים שחסר להם קצת כח לעלות את העלייה, ואלו המגזגזים שאולי יישמחו לקצת שקט ולכלים קצת יותר נקיים שדורשים פחות התעסקות ותחזוקה, בלי עגלות, טנדרים ובלאגן. 

במידה ויגיע הכלי לארץ, מעניין מאד באיזה קטגוריה הוא ייפול והאם יידרש ביטוח או שיתייחסו אליו כאופניים?
נותן רק להמתין בסבלנות. 

אגב, מוזמנים להכנס לכאן ולראות את ה "ברינקו- מטר" שסופר לאחור כמה "ברינקואים" או "ברינקוס"  נשארו. מהרו- לא כדאי לכם לפספס. 

3 תגובות ל בולטאקו ברינקו- מכונה מופלאה

  1. ועל כן הם אופניים לכל דבר ,לא שונות מאופניים חשמליים אחרים, פרט לעיצוב שנראה כאופנוע ולמכלולים האיכותיים לעומת מה שנמכר בארץ ,שזה הכל סיני .

  2. כבר יש כזה ואפילו יותר מגניב וקוראים לו kuberg free-rider
    אופניים זה לא יכול להיות בארץ שכן החוק מגביל אופניים ל 25 קמ"ש , אולי יותר נכון לומר שזה יהיה רישוי אפור כמו מוטוקרוסים למיניהם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל